Laatste volle week Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Suzy Konst - WaarBenJij.nu Laatste volle week Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Suzy Konst - WaarBenJij.nu

Laatste volle week Australië

Door: Suzy

Blijf op de hoogte en volg Suzy

03 December 2017 | Australië, Cairns

Onze 11e week en een beetje is alweer voorbij! Wat hebben we veel gezien en gedaan.
Te bedenken dat we straks ruim 3 maanden weg zijn geweest. Maar we hebben nog bijna drie weken te gaan.Morgen 4 december brengen we de camper terug. Wat was het fijn om hier mee te reizen. De spullen weer in de tassen proppen iets minder.
De komende dagen verblijven we nog in Cairns. Aankomende donderdag vliegen we (met een nacht vlucht) naar Ko Samui waar we 2 weken blijven. De 22e zien we jullie weer in Balk!

Afgelopen week reden we vanuit Mission Beach het binnenland in. Via Millaa Millaa waar we in het regenwoud terecht komen. Bezoeken een aantal watervallen. De tropen, het blijft bijzonder om de natuur hier te zien. Zo anders dan in Nederland. Wat ook prachtig is. Het bos met immense grote varens, bomen zo hoog en zo groen. Het regenseizoen is hier begonnen. Maar van die regen krijgen we nog weinig van mee.

Vanuit het binnenland rijden we over een saaie weg (via Marebee) en komen we in Port Douglas terecht. De plaats waar het regenwoud de oceaan ontmoet. Het is hier erg warm en vochtig.
Op woensdag (wanneer het echt te warm is om iets te doen) blijven we wat langer op de camping. De meiden zijn vroeg wakker. Tijd voor de was en we starten vroeg in de ochtend met Nova haar schoolwerk. Met de maand december nog voor ons, zijn we goed bij. Hierdoor iets meer vrijheid tijdens de warmste uren van de dag. De ochtend is hier vaak warmer dan in de middag. Rond 10 uur al 30 graden. Het zwembad is dan ook onze grootste vriend (zeker voor kids).
Erin doet heerlijk een middagslaapje in de camper (met de airco aan).
We blijven tot en met zaterdag in Port Douglas. Een fijne plek waar we drie nachten blijven.

Vanuit hier maken we nog een uitstapje naar Mossman George. Het laatste stukje kun je de bus nemen naar de George zelf. Op een bepaald punt kun je zelf niet verder. Pieter en Vienne doen er een duik. Het is behoorlijk fris water met een paar mooie vissen. Ik hou het bij natte voeten. Ook Nova blijft eruit of dat het te koud is of toch de vissen?
Erin houdt liever zijn voeten op de grond dus dat blijft bij voelen. Fijn, hoef ik dat ijswater ook niet in ;-).
De volgende dag rijden we naar Daintree. Door het regenwoud bij de oceaan heb je een prachtig uitzicht. Maar met de gedachte dat er vorige week een backpacker is gepakt door een krokodil blijven we uit de buurt van het water. Deze dame liep bij Cape Tribulation een visje te filmen die het water uit sprong. Waarna een krokodil uit het water vloog en haar in haar bovenbeen pakte. Gelukkig kon ze er na afloop om lachen en haar geluk was dat het maar 1 van 2 meter bleek te zijn.
Wij houden het dan ook bij het zwembad of de rockpools die speciaal zijn aangelegd om veilig te zwemmen. Pieter heeft nog gevist op Barramundi. Trots 2 dikke rakkers aan de haak gehad (en weer vrij gelaten).
Na vandaag rustig aan te hebben gedaan nemen we morgen afscheid van onze camper.

Wij gaan genieten van de laatste dagen hier in Australie!

• 03 December 2017 - 13:53

Sieneke:

Wat vliegt de tijd!
    Lees jullie avonturen elke keer.
    Geniet nog even van jullie laatste weekjes!!

• 03 December 2017 - 14:35

Ellen:

Zo leuk deze wekelijkse stukjes :) elke keer weer meegenieten

• 03 December 2017 - 21:41

Betty:

Leuk stukje weer en prachtige foto's!!
    Nog maar heerlijk genieten daar en tot over een paar weekjes

• 04 December 2017 - 12:42

Mariankonst:

Wat wer een prachtig stikje en wat een oare wereld ,hjir sitte we alwer mei dikke sokken oan de choco molke mei slachrjemme .dat is asen vremd tuskommen tink ik brrrrrrrrr.
    Hjir binne we bliid dat jim hast wer tus komme ... Genietsje noch lekker fan de letste wiekjes.
    Dikke tut.