Great Ocean Road and the Grampians - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Suzy Konst - WaarBenJij.nu Great Ocean Road and the Grampians - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Suzy Konst - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road and the Grampians

Door: Suzy

Blijf op de hoogte en volg Suzy

12 Oktober 2017 | Australië, Halls Gap

Na het ontbijt in ons appartement te St Kilda Melbourne gaan we dit keer met een taxi richting het verhuurbedrijf van Britz. Daar krijgen we uitleg van de camper en kunnen we gaan. De eerste kilometers zijn toch altijd spannend. Het rijden zelf niet maar om de linker kant van de weg.
De laatste drie weken werd er alleen maar links gereden. Misschien heeft het geholpen! Moet zeggen het gaat ons best goed af. We nemen de route naar de Great Ocean Road.
De eerste 2 nachten hebben we een camping geboekt bij Wey River. Een plekje aan de Ocean die alleen bestaat uit een camping, een motel en wat huisjes. Het weer is wat wisselvallig. Maar tussen de buien door is het er prachtig. Na een dag op en rondom de camping rijden we richting de 12 apostelen. Welke er nog 8 van over zijn. Wat gaaf om daar te zijn. De kinderen zijn het er niet helemaal mee eens. We kunnen hier niets. Maar wij genieten van het uitzicht. We zijn niet de enigen. Gelukkig laten we de bussen met toeristen achter ons aan komen. We zijn ze net even voor.

Dan rijden door naar Warrnebool, waar we 1 nachtje blijven. Dit ter overbrugging om naar de Grampians te rijden. Alleen de weg er naartoe is al de moeite waard. Daar doen we wandelingen naar 2 watervallen, verschillende lookout (waaronder the balconies) waar je vroeger nog op de rots kon zitten maar wat nu (voor Pieter 20 jaar later) niet meer mag. Tja 1 keer raden wat hij natuurlijk even moest doen. Over de afzetting heen en er toch nog even op. Hup snel op de foto en er maar weer af. Gezien mijn hoogtevrees en het goede voorbeeld voor de kids….. Ben benieuwd wat voor foto wij over 20 jaar krijgen van onze kinderen.
De camping Tourist Lakeside camping tussen 2 grote bergen en het stuwmeer in. Een gouden plekje. De 2 nachtjes die we in eerste instantie hadden geboekt verlengen we met nog 1. De eigenaresse blijkt 20 jaar geleden Nederland te hebben verlaten voor haar Australische vriend. De Nederlandse details zie en hoor je terug. Zelf op het toilet komt de Dijk of Doe Maar uit de geluidsbox.
Daar treffen we ook weer mede reisgenoten, welke we op de 1e camper dag ook troffen bij de supermarkt. Leuk en gelijk even tips uitwisselen.
Jammer genoeg is Australie niet om de hoek anders zouden we hier zeker een keertje terugkomen. De papagaaien naast je stoel en op je arm. De kangoeroes op het veld naast onze camper.
Laten we het verwarmd (op hout gestookt) zwembad niet vergeten (voor de meiden) die daar weer volop van genoten. Na de vele kilometers lopen was dat een mooie beloning. Al gaat de ene kilometer beter dan de andere kilometer. Dat geldt lopend maar ook rijdend in de camper. Van je hoort ze niet, naar een behang plak momentje. De ene keer terecht maar ze laten ons ook versteld staan hoe goed het gaat.

Helaas blijkt voor Erin deze dagen niet zijn beste dagen te zijn. Gelukkig hebben we medicijnen bij ons en dat blijkt al snel te helpen. De koorts zakt weer en overdag is hij zo vrolijk als wat. Ook extra slaapje pakt hij wel. In de Tula (drager) of bij een ritje in de camper. Om boodschappen of van a naar b. We hoeven er niets voor te laten. Maar houden ook een “rust” dag.
Deze dagen heerlijk weer gehad. De woensdag 11 oktober 2017 blijkt nat te zijn. Die gebruiken we dan ook als doorreis dag. Op naar Bendigo. Een tussenstop richting Sydney.
Hier komen we eind van de middag aan. Na het eten doen we de kids in bad. Nog niet eerder gezien tijdens de reis, een heuse familie badkamer.
Maar mem we hebben de familie toch niet mee… waarom noemen ze het dan de familie badkamer.

Donderdag 12 oktober hebben we 1 week de camper. Dat bevalt goed. De vrijheid van het reizen en “overal” te kunnen slapen/ even te stoppen.
We eindigen deze dag in Bright. Vandaag een kleine 300 kilometers gemaakt. Morgen het dorp in en de omgeving bekijken! Wie weet zien we nog sneeuw (in de winter is het een ski gebied).

• 12 Oktober 2017 - 14:26

Gerda:

Wat leuk om te lezen...
    Bright...prachtige omgeving!
    Veel plezier.. geniet van alle mooie momenten

• 12 Oktober 2017 - 20:22

Marian:

Samen met karst jullie verslag gelezen en foto's kijken; hij wil naar jullie toe hihi !!
    Jullie zijn zo ver weg maar door appjes en foto's ook weer zo dichtbij ! al vier weekjes onderweg..
    Dikke tut

• 15 Oktober 2017 - 20:11

Nettie:

Hoi Susy Pieter en de bern.hoorde vandaag dat we jullie konden volgen gelijk op gezocht.wat leuke verhalen en prachtige foto's. Blijf jullie volgen.blijf heerlijk genieten.gr van ons

• 17 Oktober 2017 - 21:54

Ytsje:

Leuk om jullie avonturen zo te volgen.

• 18 Oktober 2017 - 22:27

Elly Mem Teake Rienk:

Wat een prachtige reis leuk om te lezen .veel plezier

• 20 Oktober 2017 - 08:47

Saskia:

Prachtig, wat bij bijzonder dat jullie dit(mogen)doen met jullie gezinnetje!
    Geniet lekker verder, leuk dat we zo een beetje kunnen meegenieten.

• 20 Oktober 2017 - 15:01

Kinderen Van Groep 4:

Hallo Nova en familie,
    Wat een mooie reis maken jullie.
    Wij vinden het heel leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven.
    En wat een prachtige foto's.
    Wij wensen jullie verder een goede reis en veel plezier.
    Groeten van de kinderen van groep 4.

• 22 Oktober 2017 - 15:51

Rutger Jacob :

Hallo nova hoe gaat het met jou wu hebben prachtige
    foto' gezien groep 4 heeft ze ook gezien
    We wensen jullie een fijne reis nog
    Tot de kerst en groeten rutger jacob