Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzy Konst - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzy Konst - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Suzy

Blijf op de hoogte en volg Suzy

07 Oktober 2017 | Australië, Melbourne

Donderdag 28 september 2017 komen we aan in Melbourne. We hebben een nachtvlucht gehad en doen de dag dan ook rustig aan. Bij aankomst van het huisje geven we ons spulletjes een plekje.
Het is een gezellig en knus appartement nabij het strand van St Kilda.
Wat gelijk opvalt is daar er veel daklozen zijn (overal in Melbourne maar ook zeker in onze wijk). Er is een kerk, welke spullen verkoopt voor de daklozen. Een opvanghuis en onze buren is een leger des heils huis. In de avond blijven wij dan ook maar lekker binnen.
We (en dan bedoel ik ook zeker de kinderen) voelen ons er alweer snel thuis. Dit is ons plekje de komende week. Vanuit hier maken we dag tochtjes naar verschillende delen van de stad. Dit doen we met de metro en/of bus. De eerst dagen hebben we het wel erg koud. Het is weer even wennen vergeleken met Bali. Van 30 graden naar +/- 15 a 18 graden. Wanneer de zon erbij komt kunnen we in een vestje buiten zijn. Dat is prima. Maar de teenslippers blijven in de kast.
Met de gedachte dat het straks alleen maar warmer wordt zodra we met de camper richting Cairns gaan rijden, genieten we van de “kou”.
De stad in met deze temperaturen is heel fijn.

* speelgoed wordt niet gemist. Kinderen zijn heel creatief. Vadertje en moedertje kan altijd worden gespeeld met een dekentje en een mandje uit de keuken. Ook Erin maakt daar deel vanuit. Genieten!
* bijna elke dag wordt er gewerkt aan school en werk.
* even geen zwembad is toch wel heel fijn (vooral voor heit & mem). Het is altijd opletten met 3 kids waarvan 2 zonder zwemdiploma.
* kinderen wennen heel snel aan de nieuwe omgeving.
* Erin danst wanneer hij muziek hoort. Heeft altijd contact met de mensen om hem heen.

We maken uitstapjes naar verschillende delen in de stad. De ene dag om de lekkerste koffie tent op te zoeken (is een soort sport geworden haha). De andere dag de haven te bezoeken.
We maken vele kilometers. Nova loopt super goed en klaagt bijna nooit. Vienne loopt iets minder maar klimt graag bij Pieter op zijn nek. Erin vindt de draagdoek prima (voorheen nooit veel gebruikt). Doet er als het moet ook zijn middag slaapje in.
Bezoeken de St Kilda Esplanade Market (outdoor market by the sea). De Queen Victoria Market.
Het bezoeken van het formule 1 race circuit (Albert Park). Het Olympisch zwembad.
De kroeg in geweest om de wedstrijd (football) mee te maken. De finale Melbourne / Adelaide. Waar Melbourne won. Heel de stad op z’n kop.
De laatste dag (woensdag 4 oktober) bezoeken we Sea life. De vele vissen, koraal, haaien, krokodillen. Nova haar groep (thuis) bezoekt de varkensboer. Deze dag is ze dan ook vrij van de opdrachten van School. Ook daar geniet ze dan ook extra van.
Melbourne een geweldig stad. We hebben hier weer genoten! Donderdag 5-10 halen we de camper op. Op naar een nieuw avontuur. Zal wel weer even wennen zijn qua ruimte met z’n vijven. Maar we hebben er zin in.

• 07 Oktober 2017 - 20:23

Ingrid:

Vandaag in de mailbox een berichtje dat er een verslagje was...gelijk even kijken.
    Zo fijn om ook op deze manier mee te lezen....xxx

• 08 Oktober 2017 - 09:21

Grytsje :

He Suzy, wat leuk om je verhaal te lezen. Jullie zijn dus toch gegaan, wat super! Hoe lang blijven jullie weg?
    Lekker genieten! Groetjes

• 08 Oktober 2017 - 09:55

Hieke :

Wat mooi dat jullie genieten veel geluk

• 11 Oktober 2017 - 15:59

Anja:

van je zus gehoord dat wij jullie zo kunnen volgen.
    erg leuke foto's
    en nu met de camper een mooie reis, geweldig
    fijne reis verder
    groetjes etos team balk

• 17 Oktober 2017 - 21:52

Attje:

Prachtig Pieter,Suzy en de kids.Heerlijk om jullie reis zo mee te
    mogen beleven. Geniet van de foto's.
    Veel plezier verder.