week 7 & 8 - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Suzy Konst - WaarBenJij.nu week 7 & 8 - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Suzy Konst - WaarBenJij.nu

week 7 & 8

Door: Suzy

Blijf op de hoogte en volg Suzy

12 November 2017 | Australië, Caloundra

Van Port Macquarie 30-10 naar Caloundra 12-11

De blog voor fiifopreis was er deze 2 weken bij gebleven. In de avonden tijd om te werken. Overdag tijd voor reizen en de kinderen (plus school). Deze zondag is relaxt en tijd om jullie bij te “kletsen”.
De afgelopen twee weken waren fijn. Mooie plekjes gezien.

Een bezoekje aan koala hospital. Erin krijgt zomaar een shovel van een echtpaar die wonen op de camping te Nambucca Heads. Wat een hay five wel niet kan doen. Hun dag kon niet meer stuk en die van Erin ook niet. Broem Broem het wordt al een echte kleuter.
Dolfijnen gespot spontaan naast ons kampeer plekje. Hoe leuk is dat.

Leuke ontmoeting met een gezin uit Amsterdam. Doen dezelfde reis als ons maar dan net in de andere richting. Kinderen hebben daar volop van genoten. Praten en spelen in hun eigen taal. Met z’n allen gegeten en genoten.

Bezoekje aan Nimbin. Een hippie dorp zoals dat vroeger was (denk ik). Alles is hippie en gekleurd. De gebouwen en de mensen. Pieter kreeg tot 2 keer toe wat aangeboden. Of hij wat wilde kopen en dat was geen biertje. Mem waarom hebben ze zulke “gekke” kleren en haren.
Anders dan anders. Wat ook goed is. Leuk om doorheen te wandelen.

Waterval bezocht waar we konden zwemmen. Alleen Nova en Pieter durfden dit aan. Het water was iets te koud! Maar de wandelroute was de moeite waard.

Paar nachtjes Byron Bay gedaan. Een van de grootste backpackers dorpen van Australie. Surfen, relaxen en heel veel winkeltjes. Hier doe ik mijn eerste surf les! Ik had een mooie dag uitgekozen met heeeeel veeeeel wind en ook nog wat regen. Die regen ala maar die wind. Dat was even hard werken. Super leuk om te doen. Wie weet voor herhaling.
Pieter een ochtend met de kinderen. De dames vonden het maar niets zonder mem. Straks zijn er haaien of ……. Die waren blij dat ik weer in beeld kwam.
Super fijne koffietent voor onze camping. Folk. Dat treffen we dan maar weer. Na het ontbijt een genieten van heerlijke koffie.

Tijdens de wandeling naar Byron Bay maakten we kennis met de Australische tijgerslang. Naast het fietspad. Gelukkig werden we gewaarschuwd.

We zijn nu in Caloundra. Helaas Erin wederom niet fit, al lijkt het weer iets beter dan gisteren. Gelukkig want morgen kunnen we niet ziek zijn. Vieren we zijn 2e verjaardag.
Slingers en ballonnen zijn al opgehangen door de dames en de cadeautjes staan klaar.

• 12 November 2017 - 16:20

Marian:

Hehe einliks wer een verhaaltsje, prachtig. Moarn alfest n hiele gesellige dei tawinske, lokwinske mei erin we belje moarn efkes, dikke tut.

• 12 November 2017 - 20:40

Bertina:

Fijn om weer wat van jullie te lezen! Wat een mooie dingen zien en beleven jullie, blijf genieten! En voor straks, hartelijk gefeliciteerd met Erin, nog een taart kunnen vinden of maken? Fijne dag toegewenst xxxxxx ons

• 12 November 2017 - 22:03

Tante Thea:

tige lokwinske mei de jierdei fan Erin. wat wurdt it al in keardeltsje ! trouwens, as ik Nova sjoch, dan sjoch ik de lytse Suzy fan froeger, hoe mooi is dat . groetnis fanôf it Wytlân

• 13 November 2017 - 16:10

Kim:

Wat een avonturen, zo leuk! En herkenbare plekken die je beschrijft. Brengt ons ook weer even terug.... droom droom

• 13 November 2017 - 23:35

Janny :

hier nog op tijd voor jullie te laat maar goede wensen kunnen altijd toch?
    dus van harte gefeliciteerd erin en de rest van de familie zo te zien en te lezen vermaken jullie je allemaal uitstekend.veel plezier de komende tijd.nova en vienne gemist met 11 nov.!!!liefs van ons de buurtjes.

• 15 November 2017 - 13:36

Groep1/2a De Bolster:

Wat een prachtige foto's Vienne. We hopen dat jullie een leuke tijd met elkaar hebben. We missen jou in de klas. Nog een fijne reis en tot gauw. Groetjes van al jouw vriendjes en vriendinnetjes (en natuurlijk ook van de juffen)